Svarta män

Misstolka mig rätt när jag skriver detta inlägg. Men jag är ganska trött på att vara mulattbrud och vara nästan lite skraj för att gå själv på gatan nu för tiden. Jag har upplevt det här ända sedan jag var i tolvårsåldern. Men det är alltid svarta män som förföljt mig på stan och försökt få både mitt nummer, adress och en dejt med mig. När jag har avfärdat dem så ger de sig inte, utan är på som ett plåster och tjatar på mig fram till jag ska med en annan buss eller något sådant. Ibland sätter de sig t.o.m på samma buss för att fortsätta vara mitt plåster och påpekar att vi verkligen borde ha dejt. Fastän jag har dragit till med att jag är upptagen och har två barn o.s.v. Jag tycker att detta är sjukt jobbigt. Kommetarer som "Hey my beautiful colour girl" eller "Hey my afro baby". Jag är för i helvete inte någons jävla baby! Och absolut inte för någon främling som slänger denna patetiska kommentar mitt på gatan när jag går förbi. Jag blir så sjukt irriterad. De ska också oftast veta allt om mig, vart jag kommer ifrån och hela paketet. Vad beror det på? Är det för att jag är mulatt/afro eller vad är det frågan om? Jag tycker nästan att det sättet att bete sig på är lite oförskämt. Det är som att de tror att jag ska känna mer för dem än för andra, bara för att vi är "samma ras". Vad i helvete? Nu orkar jag inte skriva ner allt som oftast sägs i konverationerna här i bloggen, men sättet de pratar på får mig att tänka såhär.
Jag vill givevis inte dra alla över en kant, men överlag så är det såhär faktiskt. Det har liksom fått mig att sticka taggarna utåt. Någon mer än jag som har upplevt detta? 
 
Jag är givetvis medveten om att detta inlägg kan väcka otroligt många olika och starka reaktioner. Men som sagt, missförstå mig rätt eller fel. Jag vill inte peka ut en folkgrupp eller svarta män (för beteendet jag beskriver i detta inlägg har absolut ingenting med hur man ser ut att göra och ag hade varit minst lika irriterad om det var vita män som förföljde mig), men alla dessa obehagligt framfusiga män har råkat vara just svarta (därav rubrikvalet). That's it. Jag har ju liksom en svart pappa och hur många vänner som helst som är svarta! Jag själv är ju afro liksom. 
 
Men jag förstår inte varför alla de här jobbiga framfusiga och oförskämda männen som stoppar mig på stan (jag har t.o.m varit med om att en man tog tag i min arm för att stoppa mig) dyker upp i mitt liv hela tiden och tror att jag vill gifta mig med dem bara för att vi är afro typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0