Vardag

God eftermiddag!
Jag har just tryckt i mig lite hemlagad middag (för en gång skull!!). Jag är expert på att äta ute så fort jag är ledig. Att ha gratis middagsbuffé på jobbet varje dag har gjort mig riktigt bortskämd med det där med att laga mat. Jag kan väl i och för sig också erkänna att jag är totalt urkass och helt ointresserad av matlagning för den delen.
 
Idag har jag varit på en arbetsintervju. Helt oförberedd blev jag plötsligt erbjuden en helt annan tjänst -också. Jag får tugga lite på den altså. Jag har mycket i mitt huvud att gå igenom och reda ut just nu. Vad är planen i höst? Vad vill jag egentligen? Vem är jag? Hur vill jag att mitt liv ska se ut? Hur fungerar jag? Vilka rutiner vill jag ha? Vilka villkor accepterar/accepterar jag inte? O.s.v, o.s.v... Allt detta har självklart inte med dagens inetvju att göra, utan det händer bara ganska mycket för mig just nu. Jag vet ju vad jag vill med mitt liv. Men man ska ju ha en vardag fram till dess också. Livet måste ju liksom gå runt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0