Sluta bry dig

Ur min tidslinje på facebook:
 
"Att sluta bry mig om vad folk egentligen tycker och tänker är nog det smartaste draget jag någonsin genomfört i mitt liv. Nu går jag min egen väg, och låter andra tycka och tänka. Huvudsaken är ju ändå vad JAG tycker och tänker i MITT liv. Vilken sinnessjuk befrielse. Det borde alla människor testa."
 
Det stämmer så jävla bra. Vi människor ägnar alldeles för mycket tid åt att tänka och tro vad andra tycker, tänker och tror hela tiden. Varför? För att vi är osäkra och vill passa in. Vi vill nå en statusnivå i samhället. Men vi måste bli bättre på att sluta göra det, sluta sträva efter något för att passa in, för andras skull. Vi lever faktiskt vårt eget liv och inte någon annans. Du är chef över ditt liv. Vill du gör något, gör det. Var inte rädd för vad andra ska tycka. För vet du? Det spelar faktiskt ingen roll vad en annan tycker, så länge du trivs med det du gör så är det ändå skitsamma. 
Var inte rädd för att vara dig själv, för så länge du trivs med att vara den du är så spelar det ingen roll vad andra tycker. 
 
Gå din egen väg, och följ ditt hjärta. Oavsett vad andra säger. Vad andra säger om vad du ska göra betyder NOLL. Det är din magkänsla som BETYDER. Jag lovar att du blir lyckligare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0