Att ta studenten

Nu ser jag, när jag sitter hemma och facebookar, hur alla tar studenten och går på diverse baler över allt. Och jag tycker att det är kul. Jag kan inte låta bli att bli nostalgisk eller tänka tillbaka på hur det var. Jag själv känner några stycken som springer ut snart och jag önskar de alla framgång och lycka i livet! Jag kommer att bli så rörd av att se dem fira studenten i glädjetårar. För mig så var studenten en total höjdpunkt. Jag var färdig med 12 år  av jobbig skolgång. Självklart så hade jag givetvis kul på vägen också, men nu såg jag bara fram emot vuxenlivet. Nu började det på allvar. 
 
Jag har alltid varit lyckligt lottad och haft jobb, både innan och efter studenten. När jag var tonåring så kunde jag gå och längta efter att bli vuxen och att bli vuxen -ja det är nog det bästa som har hänt mig i mitt liv. Att vara vuxen innebär jobbiga saker så som fullt ansvar, dyra räkningar, hyra, lån, o.s.v. Men. Man har så många fler och större möjligheter som vuxen. Man har möjlighet att göra precis vad man vill. Och har man inte förutsättningar för det man vill, då får man se till att skapa förutsättningar. Man kan inte vara lat som vuxen. Man måste kämpa. Och det är det som är så himla kul och häftigt tycker jag! Som vuxen så ser man också saker och ting ur helt andra perspektiv än när man var yngre. Man växer som människa, och det hörrni, det är awesome. Att komma till insikt. 
Jag är fortfarande väldigt ung och jag ser bara fram emot att bli äldre och fortsätta bygga på mitt liv! Men jag ska också passa på att ta vara på tiden för den går fort. 
 
Till alla er som tar/har tagit studenten i år; Grattis! Det är nu det spännande börjar! Lev. Skapa. Bygg. Fortsätt ta lärdom. Fånga era drömmar. Och skapa förutsättningar. Det är ni värda! Lev era liv för er egen skull.
 
En rödgråten och glad Sabrine för 3 år sedan. Tänk att jag ändå har hunnit med så
mycket sedan dess! 3 år är ju egentligen ingenting, men nu sitter jag här i Oslo och
funderar på vad som egentligen hände.
 
[Foto: Elin Andersson]

Kommentarer
Postat av: Patch

Studentlivet er gøy, spennende og slitsomt samtidig. Om man har valgt riktig studieretning, betyr det ikke at man vet hva man vil bli, når det finnes så mange muligheter der ute. Og noen ender med en mastergrad som de ikke har bruk for. Ta deg tid til å se hva du vil studere, hva du interesserer deg i, og det skader ikke å ta et årsstudium ;) *KLEM*

Svar: Du har så rätt!:) Och tack för kommentaren söta söta Patch! LOVE:*
Sabrine

2013-06-01 @ 01:16:06
Postat av: Elin Andersson

Kommer ihåg den dagen så väl! Så himla fin. Jätte bra blogg kram saknar dig :) <3

Svar: Tack fina Elin<3 Nästa år är det din tur vännen!<3:) Jag saknar dig massor, vi får styra upp något kul i sommar tycker jag! Massa kramar!
Sabrine

2013-06-01 @ 01:27:54
Postat av: Anna

Åh du skriver så bra :) blir så inspirerad av dig :) Tänk att det redan gått 3 år sedan vi tog studenten. Fattar inte att de gått tre år redan. Så galet fort :)

Svar: Tack Anna! :) vad glad jag blev när jag läste din kommentar! Ja visst går tiden fort!! KRAM till dig<3
Sabrine

2013-06-01 @ 05:15:45
URL: http://Http://maskott.blogg.se
Postat av: Mamsen

Så kloka tänkvärda ord! <3

2013-06-01 @ 12:44:14
Postat av: Zaria Mähler

Åh, lilla älskling <3 du är grymt bra på att skriva!

2013-06-01 @ 14:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0