Högtid

Älskade maj månad. Och älskade Oslo. Oslo är nog världens bästa stad den här tiden på året. Stämningen... Imorgon är det 17 maj och det vet vi alla vad det betyder! Norges nationaldag och massa fest! Vi firar denna högtid värre än nyår, värre än valborg och värre än midsommar. Värre än alla de tillsammans! Det kommer att bli fett detta året också. Jag tycker att det är jättekul att fira Norge, här firar man ju faktiskt och är stolt över landet i stället för att dämpa det som man gör i Sverige. Jag firar 17e maj för att jag är tacksam över att Norge har tagit emot ännu en "dum svensk" som mig med öppna armar. Bland annat. Jag tycker om Norge överlag. 
 
Även om jag jobbar på lördag så fortsätter helgen med födelsedagsfirande och en massa fest, ända till måndag! Tak och lov att måndagen är röd i detta land:-) 
 
GOD HELG!!!!
 
Folk på gatan. Från förra årets 17e maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0