Finn orken

Vinterdeppig? Mörkt? Här delar jag med mig av några tips som lite hjälp på traven... För att finna ork och motivation till att fightas mot depressioner och nedstämdhet så kan detta vara till nytta:

Kosten - Att hålla en sund och frisk kost har hjälpt mig jättemycket. Jag märkte stor mental skillnad på bara 2 veckor! Jag äter mest fisk och färska grönsaker, för att det passar mig så himla bra!

Träning- Samma här. Att röra på sig utsöndrar endorfiner och man känner sig mer tillfreds! Forskning bekräftar det och vem mår inte lite bättre av stoltheten över hur duktig man varit på gymmet eller tog sig ut på den där promenaden? Dessutom så är det sjukt motiverande att se hur kroppen ändrat form med tiden. Försök att göra det till ett intresse! Kroppen är fantastisk...

Sömn - Detta jobbar jag fortfarande jättemycket med. Sömnen är ju superviktig för att det är kroppens återhämtning och egna läkning. Både fysiskt och mentalt. Alla mår hundra gånger bättre om man får tillräckligt med sömn. Och man strålar mer! Sömnen är viktigast av allt!

Egentid - Dubbelbokat dig igen? Springer du emellan ärenden? Hinner du knappt ringa upp dina vänner för att du har samlat på dig för mycket att göra? Avboka, avboka, avboka! Det var precis detta som utlöste att jag slog huvudet i väggen och bröt ihop totalt. Jag skulle alltid finnas till för alla andra - utom mig själv. Du är det viktigaste som finns, och ingen annan kan ändra på det. Dina riktiga vänner förstår om du inte alltid kan mötas upp, de finns kvar. Du måste ta din egen tid och göra sånt som inte stressar dig. Och det kan vara att inte göra någonting. Lär dig att njuta av att vara lite ensam ibland!

Dessa punkter har hjälpt mig mer än jag någonsin kunde tro. Oavsett vad din svacka beror på från början så hjälper allt detta mer än du tror! Man måste lära sig att ta hand om sig själv.



Kommentarer
Postat av: Annika K

Underbara kloka du <3

2013-12-01 @ 02:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0