Pestolax

Altså jag har ju fått tokdille på pesto! Jag vill liksom ha pesto till precis allt allt allt!
Idag så gjorde jag en superenkel men supergod middag. Nämligen pestosmörad lax med morotssallad och kall löksås! Jag är ju, som ni kanske märker, helt faschinerad av att man kan laga bra middag hemma och måste typ blogga om det hela tiden! Är ännu mer faschinerad över hur enkelt det är att göra sig något gott. Tro mig, jag har fått tvinga mig att sluta äta ute hela tiden och faktiskt laga egen mat hemma! 
 
Laxen:
Lägg laxfilén på oljat bakplåtspapper. Ta sedan peston (jag kör färdig pesto på burk) och smöra på en massa på filén. Pang in i ugnen på ca 225 grader i typ 20 min. 
 
Salladen:
Riv 2 st morötter, hacka 1 st tomat och tillsätt sedan chilimarinerade vitlöksklyftor (det köper jag också färdig på burk). Gör susen för smaken! 
 
Såsen:
Gräddfil. Färdid dipmix med löksmak från typ Estrella. Hahah! Alternativt kan man i stället för dipmixen (om man inte är lika lat som jag) blanda i salt, peppar och vitlökspulver.
 
Jag hoppas att ni tar alla mina middagatips med en nypa salt... Jag är ju inte direkt någon mästerkock.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0