Handlar om att själv vara nöjd

 
När jag stod på crosstrainern på gymmet tidigare idag så lyssnade jag på Peter08&Kissies podcast som handlade om träningstrenden, som har sköljt över oss som en våg idag. De snackade om att de tror att tjejer har slutat bry sig om vad killar tycker om deras kroppar, utan i stället hellre söker bekräftelse hos varandra. Som systrar emellan. Tjejer eftersträvar inte vad killar vill ha idag, utan nu är det biffiga muskler och manliga magrutor som gäller även hos många tjejer. Jag är delvis enig i det. Men för mig så handlar det också om att se frisk och hälsosam ut och det är det jag i alla fall vill eftersträva. Sedan så skiter jag fullständigt i vad någon annan tycker, så länge jag själv blir nöjd och tycker att jag själv är snygg. Just nu så är jag missnöjd med mig själv, men jag jobbar på att göra något åt det.
 
För visst tränar de flesta för att se så snygga ut som möjligt idag? Man borde i själva verket träna för hälsans skull. Sedan så finns det ju också så många olika definationer om vad som är "snyggt". Herregud, jag blir så galen på denna hysterin som träder fram idag. 
Jag själv kan känna att jag har lite dubbelmoral när jag säger att det handlar om att jag själv ska vara nöjd. Men å andra sidan; vad är det som gör att jag är missnöjd idag? Självklart speglar det på dagens ideal. Hur som helst så vet jag vart jag vill nå med min kropp och min hälsa, och det är väl ändå det viktigaste? 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0