Den där egentiden


Efter en mycket lång och stressig måndag så har jag suttit och skrivit en liten sinnesfridsplan. Jag tycker att det är väldigt bra att skriva ner listor på livsprioriteringar eller vad man ska göra för att må bättre, eller kanske för att nå ett visst mål i sitt liv (jag har säkert hundra såna listor). Just nu så lägger jag mest fokus på att hela mig själv och göra sånt som får mig att må bra för att hålla mig själv stabil i mina sinnen och i min själ. För att orka med stressiga dagar som idag.

Jag måste t.ex. definitivt börja måla igen! Att måla hjälper mig att få ur en massa känslor och tankar ur kroppen. Jag tror att måla är som terapi för mig. Precis som när jag skriver noveller. Det är så sjukt frigörande! Jag tycker att alla borde sätta sig ner och fundera över; vad får mig att må bra? Vad får mig att må dåligt och känna mig stressad? Hur kan jag göra för att stressa ner mig själv? Vad tycker jag är kul? 

Alla behöver något kul och avbrytande i vardagen! Om det är att spela minigolf, skriva dikter eller löpa spelar ingen roll! För det är för en själv som man ska göra det. Man kanske inte kommer undan alla måsten i vardagen, men man måste få ta en break och fylla själen med något tillfredsställande. Ta dig tid till det, sätt din hobby som en prioritering och som en satsning för att du ska kunna må bra och prestera bra t.ex. på jobbet. För visst gör du sämre ifrån dig om du är otillfredsställd.

Ibland så måste man ta sig tid till att tänka på annat än t.ex. jobb, skola, ekonomi, o.s.v. Alla behöver det!



Kommentarer
Postat av: Annika

Mycket, mycket kloka och viktiga ord! Så sant det är! Jag ska bli bättre på det!

2014-08-21 @ 02:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0