Konsten att älska

Jag slår mig ner i gräset, känner dofter av rödklöver, hör humlorna surra och känner vinden smeka mina kinder. I bakgrunden hör jag lyckliga barn leka. Barn som reser till fantasins land fulla i skratt, med varandra. Det är inte alla som har möjlighet att uppleva denna oslagbara sinnesfrid som nu fyller mig...


Det slår mig varje dag hur lyckligt lottad jag är och vilket fantastiskt liv jag lever. Vilka möjligheter som mitt liv bjuder på och vilka oslagbara förutsättningar jag har trots allt. Jag kan inte vara annat än nöjd med mitt liv. Jag lever i nuet. Och just nu, här och nu, så är jag kär. Kär i tillvaron. 

Det spelar ingen roll om jag inte har nått alla mina mål i livet än. Det kommer med tiden. Jag är så glad för vad jag redan har uppnått och vad jag faktiskt har. Jag bor i en fin lägenhet i centrala Oslo, mitt på Majorstuen Oslos finaste stadsdel. Jag har ett heltidsjobb som jag dessutom älskar. Jag har fantastiska kollegor. Jag har en stadig ekonomi och möjligheter att göra roliga saker och resa. Jag har fantastiska vänner runtom mig, hela tiden. Jag har en underbar familj att älska och älskas av. Och jag är frisk. Frisk nog att stå på mina ben.

Klagar jag över mitt liv så borde jag skämmas.


Kommentarer
Postat av: Annika

Fantastiska underbara du! Love u! ♡♡♡♡♡

2014-08-05 @ 07:01:44
Postat av: Annika

Fantastiska underbara du! Love u! ♡♡♡♡♡

2014-08-05 @ 07:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0