Paris, jag saknar dig.

Varje dag sedan jag besökte Paris så kan jag inte låta bli att tänka tillbaka. Paris är absolut det bästa resmålet jag har gjort hittils. Jag tror absolut att min upplevelse där förstärktes av att vi fick bo hos tjejerna och prova på livet som en riktig parisbo. Jag saknar verkligen synen av  människor, med en långbaguette i ena armen på gatorna om morgnarna (myten stämmer verkligen!), hur man småpratade med främmande folk på små caféer, det vackra språket och nutella till frukost. Och inte minst all vacker konst som staden är uppbyggd av. Men det bästa var nog folks stilar och outfits. Ingen är den andra lik i Paris, och hur sunkig man än är så passar man in. Det spelar ingen roll hur fransmännen klär sig, de lyckas alltid att se så snygga ut. Något av det bästa jag vet är nämligen att betrakta folk och deras klädsel och vad de utstrålar. Ännu bättre tycker jag om att prata med främmande människor, av alla slag. 
 
Och ryktet om att fransmännen är stängda och fnyser åt engelsktalande turister tycker inte jag stämde in alls! Snarare tvärt om.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0