Julnedgång

Jag fick en kalasbra julklapp denna julafton! Jag ställde mig på vågen och vägde 1,5 kg mindre än jag gjorde för cirka tio dagar sedan! Trots all choklad som jag tryckt i mig på sistone... Fantastiskt! Jag tror att min nyckel är att bara släppa allt. Sedan jag släppte all hets och vikthysteri, slutade få ångest för att jag missade ett träningspass och bara accepterade mig själv som jag är så har det gått mycket lättare att minska i vikt. Det blir varken ett måste eller ett stressmoment, inget tävlande mot mig själv och heller inga bestraffningar. I stället så blir det harmoniskt, och jag tränar i stället när jag känner för det. Jag äter vanlig mat och rör på mig varje dag i form av att jag promenerar och går mycket varje dag från början, och så lägger jag till/byter ut till gymmet när jag har lust.
 
Jag mår också mycket bättre psykiskt nu än jag gjort innan, och det hjälper också. Man måste må bra i själen för att kroppen ska fungera som den ska. Stressar man mycket och mår dåligt så stannar kroppens funktioner upp totalt. Så se till att må bra i dig själv först! Det ärdet viktigaste av allt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0