Önskelista

Vad jag önskar mig till jul:

- Tid med nära och kära
- Matfrossa
- God stämning
- Lugn och ro

Ärligt talat så är det det enda jag behöver. I vår familj så skippar vi julklapparna för andra året i rad (man byter ju bara pengar?). Det enda vi kör är julklappsleken där alla bidrar med endast en klapp var för en hundring, som en kul grej. Det är så oerhört skönt att alla kommit överens om det och att vi värderar tid och umgänge med varandra framför värdelösa prylar. I och för sig så är vi inga små barn kvar i vår familj, annars är det ju självklart glädjefyllt och önskvärt med klappar för de små. Jag minns att det var när tomten kom med säcken som var magin med jul när jag var barn.

Jag föredrar att spara julklappspengarna till en upplevelse i stället. Jag och min pojkvän har kommit överens om att vi heller inte ska byta klappar, utan i stället boka ett fint hotell och lyxa ihjäl oss på nyår. Hur värt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0