Landettankar

Idag så slog det mig att det är lite mysigt här på landet och detta här med småstad. Jag och S pratade om det idag och kom fram till att det är småmysigt att gå in på butiken och stanna och småprata med bekanta, höra skvaller och det senaste om grannen på hundpromenaden och kunna gå i foppatofflor om man vill utan att någon bryr sig. Även om foppatofflor aldrig skulle falla mig in så är det en skön känsla att veta. Men bara ibland, liksom såhär på sommarn. Det är på landet som man ser hur vackert norden är om sommaren.
 
Jag älskar att komma hem till storstan och kunna falla in i dess rutiner och puls  lika mycket varje gång däremot. Jag trivs bäst i hasten och folkmassorna. Jag trivs bäst i staden och dess mångfald och mångkultur. Mina barn ska få växa upp med det. Mångfalden, öppenheten och mångkultur. Jag tror att rännstensbarn blir vassare, får mer skinn på näsan och blir öppnare mot olika sorters människor. Jag menar absolut inte att barn på landet inte blir det. Men jag tror däremot att man får bättre förutsättningar för att bemöta världen med öppenhet och annorlunda synvinklar som uppvuxen i en storstad.

Jag är helnöjd med hur jag är uppvuxen, i lilla sta'n! Jag har tur som har fått det bästa av två sidor:-) Och det är alltid lika mysigt att komma hit och umgås med familj och fina vänner. Kärlek.

Foto: Sara B

Kommentarer
Postat av: Annika

Så skönt när du kommer till oss på "landet" <3

2014-07-12 @ 11:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0