Vi väljer

Idag har jag jobbat, haft migränanfall och powerwalkat med Natalie. Vi avslutade med en joggingsträcka. Duktigt av oss tycker jag! Jag måste änna ge beröm till mig själv för hur duktig jag har varit med både kost och träning på sistone. Vad är det då som får mig att orka? Jo jag tänker att man inte kan önska sig i form. Man måste värkställa. Ligga minus i kalorier (göra sig av med fler kalorier än man tar in om man vill gå ner i vikt. Då kan man äta helt vanlig mat om så är). Röra på sig. Bygga upp en egen foderstat. Paolo Roberto. Min enda sanna inspiration. Hans instagramkonto har hjälpt mig mer än någon och något någonsin har gjort. Han har så rätt i att dieter och bantning är för latmaskar som inte orkar träna, och att man måste ta hand om sin kropp och sin smidighet för ett långvarigt och friskt liv. För att må bra.

Jag fuskar då och då. Men jag har inte så stor ångest för det längre eftersom att det är okej att unna mig ibland. Allt behöver inte vara all in hela tiden. Den där hysterin som folk går med är bara sjuk. Herregud, världen går inte under för att jag råkade ta en chokladbit efter maten. Allt handlar om de val vi väljer att göra.

Nöjd tjej efter kvällsrundan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0