Fågelchock



Haha men shit jag glömde ju att berätta för er vad som hände i fredags när jag var på utflykt med barnen på jobbet! Vi tog banan till Sognsvann, som för övrigt är ett jättefint naturområde ett stenkast från Oslo centrum, för att mata fåglarna och mysa vid sjön. 
Jag började dela ut brödbitar till barnen. Vi började mata änderna. Plötsligt så kom alla änder och knyckte åt sig allt bröd ur våra händer! De var så otroligt tama. Mitt bland allt matande, från ingenstans, så kom det cirka 30-40 måsar ovanifrån och typ anföll oss! De flockade sig överallt runt, över och under oss! Min kollega skrek "KASTA BORT BRÖDET SABRINE!!!!" och så rymde vi med våra åtta barn därifrån. Haha, jag undrar om barnen har fått men för livet efter det här?

Fast ärligt talat så tror jag att jag var mer skräckslagen än ungarna. Vi åt våra matsäckar långt ifrån sjön. Efteråt gick vi tillbaka utan bröd och då kunde barnen få titta på änderna och svanarna i frid och fröjd:)
Det är aldrig en bra idé att mata fåglar gott folk! Måsarna är helt maniska...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0