Intervjuer

Godkväll!
Efter att ha agerat lite flytthjälp åt frugan och avklarat elva km rask promenad så snurrar mina tankar som vanligt. Speciellt nu när livet går i hundasjuttio. Denna kväll så går mina tankar en hel del åt jobbhållet. Det kanske inte är så konstigt eftersom att jag bara har två jobbdagar kvar på förskolan här i Oslo, innan jag rullar mot nya äventyr hemma på västkusten. Vad blir det egentligen av mig? Jag kommer att börja vika på förskola i Sverige och sedan så får vi se vad som händer innan plugget!

Jag kom på idag att jag aldrig någonsin (för utom en gång när jag gjorde en dålig intervju med vilje) har nekats en arbetstjänst hos någon som har intervjuat mig. Jag har fått tjänsten varje gång efter en intervju (t.o.m gruppintervjuer). Jag är kanske bortskämd med det där, och mina vänner har ofta frågat mig hur jag gör. Och det vet jag inte själv. Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv förberett mig innan en jobbintervju. Jag har gått dit, blivit utfrågad och svarat från hjärtat. Jag tror att jag är en jävel på att visa både framfötterna och lite jävla anamma vid rätt tillfällen! Jag är också ganska snabbtänkt på att komma på bra formuleringar snabbt.

Sedan så har också cv:t och det personliga brevet jättemycket att säga! Är det ordningsamt och proffissionellt ihopsatt så är det ett första steg, alltid! Sedan så är det kanske lättare i Norge än i Sverige att få intervjuer från början då arbetslösheten inte är lika stor i Norge. Men man får aldrig glömma att alltid visa fram sitt bästa jag på en intervju. Och att anpassa sig lite efter vilken typ av tjänst det är man intervjuad för.

Arkivbild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0