Unga entreprenörer

Jag skulle vilja hylla alla ungdomar som sliter häcken av sig för något de brinner för. Man hör ofta att de får skit för att de lyckas. Ett exempel är den framgångsrika ryttaren, bloggerskan, modellen och numera också författaren Nellie Berntsson. Hon är fjorton år och står på sig. Hon kämpar och går sin egen väg trots alla sjuka och brutala näthatare. Jag gillar hennes engagemang och starka vilja. Samtidigt som hon har sin vardag med skola att sköta så uppnår hon framgång efter framgång med både bloggen, div. projekt och ridningen. Jag menar varför ska Nellie behöva ta skit för att hon råkar vara fjorton år och redan entreprenör? Jag läser ofta kommentarer så som "Vem tror hon att hon är, hon är ju bara ett barn!!" Bl.a. Frågar man mig så skulle jag säga att hon representerar alla eldsjälar som kämpar för sig själva och sina mål.

Om alla bara lade ner tid på sådant som de älskar i stället för att kränka andra som faktiskt uppnår något här i livet så vore ju alla lite gladare. Så heja alla er! 

Kommentarer
Postat av: Anna

Visst blir man imponerad av henne :) följt henne sen början och man blir bara glad för hennes skull men att hon ska få ta den skiten som hon tar är bara hemskt :/

2015-04-09 @ 19:55:34
URL: http://maskott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0