#görnågonsdag

Idag fick jag såpass med energi att jag tog mig till butiken för att handla lite mandelmassa, choklad, marshmallows och annat gott att baka lite julgodis med! Utanför Ica så sitter det alltid en medelålders dam och tigger. Vi brukar heja på varandra och jag stannar och småpratar med henne ibland. Vi har byggt upp en slags relation och vår personkemi klickar hur bra som helst. En dag så minns jag att hon sa att jag var vacker och att hon tyckte att jag var så fin. Jag har nästan aldrig givit henne pengar, någon enstaka gång. Ändå så lyser hela hon upp så fort jag kommer och ska handla! Idag fick hon en liten julklapp i form av en sedel. 
 
Jag har en granne. En väldigt gammal herre. Han är ganska ensam och det enda sällskapet han har på dagarna är hemtjänsten. Idag så bestämde jag mig för att lysa upp hans dag något. Jag köpte en julblomma och bakade de där goda marsipanbollarna doppade i choklad mer marshmallowtopping (hur enkelt som helst). Sedan så gick jag och knackade på hans dörr med blomman och bollarna. Han blev helt rörd och så himla glad för omtanken. Och att göra någon som är ensam så glad värmer mitt hjärta och ger mig så mycket positiv energi. Jag tror att vi håller oss både friskare och mer välmående av att sprida värme till andra. 
 
Kanske borde jag bjuda hem den tiggande kvinnan på lite julfika nästa gång jag träffar henne utanför Ica? 
 



 
Kladdigt innan allt stelnar men såå gott!
 
 
Gör någons dag du också vet jag! Hashtagga/tagga #görnågonsdag (på sociala medier som blogg, instagram och facebook) och berätta om hur du förgyllde någons dag! Såhär i juletider så behövs lite extra värme och kärlek:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0