Reell kompetens

Jag är så himla glad idag!!! Livet går tamigfan som på räls just nu! Jag gick till högskolecentrum för att gå på en studievägledning. Jag har alltid trott att jag måste läsa upp gymnasiebetyg på komvux innan jag kan söka ett högskoleprogramm, då jag gick ut med ett samlat betygsdokument. Men eftersom att jag är minst godkänd i alla ämnen som krävs för programmet jag vill gå så kan jag söka på något som heter reell kompetens! Det innebär att jag har minst tre års arbetslivserfarenhet, skrivit högskoleprovet (det ska jag göra nu på lördag) och så skriver man ett personligt brev! 
Då kan man kallas in på intervju och på så sätt komma in på utbildningen förutsatt att man gör bra ifrån sig! Gudars var härligt! Nu vet jag precis vad jag ska kämpa röven av mig med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0