Bästa vän gravid

Åh jag fick just det glädjande beskedet att min bästa väninna är gravid! Tårarna sprutade och jag går under av lycka! Tänk vad starkt det måste vara att bli förälder! Jag kan knappt bärga mig till det är min tur, även om det inte är ännu. För några år sedan så ville jag inte ens ha barn. Jag skulle aldrig någonsin bli mamma och jag ville satsa på en karriär till hundra procent, till jag blev pensionär. Men till slut så slog det mig, till vilken nytta och till vems glädje ska jag jobba häcken av mig då? Till vilket pris ska jag bränna ut mig själv? Barn är ju fantastiska och det bästa jobbet jag har haft är just förskolan. Nu vill jag inget hellre än att en dag bli mor. Kanske är det de biologiska känslorna som talar. Vi alla har dem. Men jag har ju faktiskt ett bröllop att se fram emot och det är heller inte fyskam kan jag säga! Jag, Sabrine Ben Chaabane, ska bli fru. Livet svänger och livet leker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0