Lättnad

Den lättnaden. Lättnaden som infinner sig plötsligt en vacker dag. Den vackra dagen som man känner att man kan andas utan att anstränga sig i alla fall. Ett steg framåt. Tack vare min fantastiska terapeut så vet jag hur jag ska hantera min ångest och mina mörka ostyrbara tankar. Och tack vare min underbara sambos stöd så tar jag mig igenom varje dag. Han ska ha en medalj för årets stå-ut-med-sabrines-humör:ae! Nu är jag på språng igen och vill helst ha många bollar i luften igen. Men det är viktigt att jag inte går för fort fram. Det är det problemet som jag har haft innan. Jag går tillbaka för fort och får bakslag. MEN. Äntligen så känner jag att mitt liv har en mening igen. Äntligen så strävar jag efter något igen. Och äntligen så har jag fått in rutinen att tänka i nuet i stället för bakåt eller oron för framtiden. 
 
Till alla som är missnöjda med sina psykologer: BYT! Byt till du hittar rätt. För det är så värt det. Jag trodde aldrig någonsin att det fanns en annan människa som kunde förstå mina problem. Men det finns det. Det finns t.o.m en yrkesgrupp för det. Wow!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0