Att vilja vara hemmafru

Idag har varit en sån där slapp och fixa hemma-dag! Jag älskar sådana dagar och jag lovar att jag skulle trivas med livet som hemmafru på heltid. Jag tycker om att tvätta, städa och bädda rent i sängen, skura badrummet och känna att hela hemmet både doftar och ser skinande rent ut... Sedan äter jag och min man middag med romantiska stearinljus när han kommit hem från jobbet. Tänk om varje dag kunde vara så? Nej för i dagens så kallade jämställda samhälle så måste även kvinnan jobba för inkomst (trots att hon har lägre lön än männen på samma arbetsplats) samtidigt som hon måste kämpa för sin roll som kvinna. Whatever. Jag och Rickard har haft en kväll i tv-soffan och har kollat både bron och Morgans mission! Heja bästa Morgan!
 


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0