Låt inte rasismen få överaget

 
Jag vet inte riktigt hur jag ska börja. Jag är, som så många andra runtom kring, djupt chockad och oerhört förtvivlad. Över hur rasismen i vårt vackra land är på väg att ta över. Jag är skärrad över vad som hände på Kronans skola i Trollhättan i veckan. Min hemstad, alls långt ifrån där jag växte upp som liten. En ung man vars motiv var att döda skolelever med mörk hudfärg, med ett stort svärd. Och han lyckades. Han lyckades skada både de två som avled, och även anhöriga och övriga elever. Den rädsla som de efterlevande nu går och bär på måste vara obeskrivlig. Otrygghet. Kyla. Mörker. Och jag vågar inte ens tänka på vad alla barnens föräldrar känner. Jag hade aldrig vågat släppa iväg mitt barn till skolan efter denna tragedi! 
 
Det är inte bara detta terrordåd som allt handlar om. Men det gjorde ett stort avtryck i oss alla. Det var en mörk dag för Sverige och jag tror att vi alla fick oss en tankeställare. Hur allvarlig rasismen i vårt land är. Jag vill också nämna alla anlagda bränder på diverse flyktingförläggningar där BARN bor och ska bo. Hur kan man inte vilja hjälpa skadade och övergivna människor som flytt från IS, krig, bomber och hot? Människor som flytt från ett land som inte ens är möjligt att bo kvar i. För där finns inga hem kvar. För att allt är totalt sönderbombat. Rasister (Ja jag kallar dem det) säger att de hatar IS och all terror. Men de välkomnar inte människorna som flyr IS-terrorn. Och dessutom så ÄR händelsen på Kronan ett terrordåd. Så man kan egenetligen undra vem som är den största boven. 
 
Och alla som kallar sig för sverigevänner och ständigt påstår att de inte rasister men vill bevara Sverige svenskt. De måste sluta bete sig som rasister om de inte vill bli kallade rasister. Jag måste säga att jag är oroad över Sverige. Landet som alltid har varit mitt land. Men med en växande rasistisk politik och växande hat mot invandrare så känner jag hur mina taggar skjuts mer och mer utåt. Jag hör mer och mer hur bekanta säger sig vara för invandring men röstar på SD för att de inte är nöjda med invandringspolitiken, och att det blir för stora flyktingströmmar. Samtidigt så har det läckt ut att SD i Lund sprider ut adresser till blivande flyktingboenden. SD har också demonstrerat mot flyktingmottagandet i Trelleborg. Där fanns flera uniformerade nazister. Kent Ekeroth ska också, enligt expo, ha sagt från scenen:
''För Sverige innebär det här vår undergång''
''Ni är en spjutspets för att ta vårt land tillbaka''.
 
Är det politiker som dessa som svenska folket vill ska vara i ledningen? Jag som så många andra vill inte känna mig ovälkommen i mitt eget land. Landet som rinner i mina blodådror och landet som fostrat mig till den jag är. Med mina norrländska rötter och tunisiska influenser...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0