Nyckeln till min viktnedgång

 
 
Vet ni vad? Jag har nu tappat tre kilo på tre och en halv veckor genom att följa viktväktarnas kostprogram. Samtidigt så har jag inte kunnat träna någonting på den tiden, så det kunde ju gått snabbare. Men vet ni vad? Cirka ett kilo i veckan är ju jättebra! Sakta men säkert så går man ner i vikt. Och det är friskt och man kan äta vad man vill, men inte alltid. Jag har själv lärt mig att tålamod är A och O. Innan så har jag gett upp för lätt när jag inte har sett resultat på vågen med en gång. Men den här gången har jag inte gett upp och vips så börjar det hända grejer! Och jag är stolt över att jag bara har fortsatt att räkna varje point som jag stoppar i mig. 
 
Nu är tanken att jag ska komma igång med träningen igen, och det ser jag fram emot! 
 
Viktväktarnas program innebär att du har ett visst antal points per dag som du kan använda. Varje vecka så får du också ett antal bonuspoints som du får använda till vad du vill! Man kommer fortfarande att gå ner i vikt fastän man använder bonusen. Tränar du så tjänar du in points och även dessa intjänade går att använda till mat. Det viktiga för att detta ska funka är att man är ärlig mot sig själv och faktiskt registrerar allt man äter och gör. Det kan vara lite stönigt i början men man får snabbt in vanan med appen i telefonen! Grejen med viktväktarna är att det håller i längden och hela familjen kan äta samma mat. 
 
Läs mer här!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0