Skippar bröllopsfest

Vet ni vad vi har kommit fram till? Att störst av allt är kärleken till varandra. Det viktigaste för oss är att vi blir gifta. Inte en kväll som kostar ett x antal tusen kronor och som slutar i fylla. Inte en dag som vi stressar ihjäl oss inför och som vi ordnar för våra gästers skull. Dagen med stort D är vår dag och den är till för oss. Därför så har vi gjort så att vi inte kommer att hålla i en bröllopsfest efter vår vigselakt. Först var det prat om att vi kanske skulle ha en enklare måltid och lite kalasaktigt utan alkohol och dans efter. Men det tyckte jag kändes lite futtigt så i stället kommer vi att skicka ut informationskort till våra nära och kära, som informerar om vår vigselakt i kyrkan. Efteråt så kommer vi att bjuda på alkoholfritt bubbel och ha typ ett fint fruktfat eller liknande där man kan mingla och kramas utanför kyrkan. Hur trevligt är inte det egentligen? Det blir varken för mycket eller överdrivet. Det passar också alldeles utmärkt när barn kommer att närvara!
 
På kvällen så har vi valt att boka ett bord på en fin restaurang för oss och våra närmsta familjer där vi umgås och äter en god middag tillsammans. Jag och Rickard kommer ta in på hotell och gå på spa samt äta en underbar hotellfrukost dagen efter! Detta gör att vi även kan lägga mer krut på vår bröllopsresa i stället vilket gynnar oss som faktiskt gift oss! För egentligen, vem är det man har den stora sagolika festen för? Vi känner oss faktiskt oerhört lättade nu när vi kommit fram till detta. Jag vill slippa ha magsår innan mitt bröllop, och nu kan jag bara slappna av och njuta! Jag menar inte att det är något fel med den stora trerättersmiddagen och festen för hundra pers. Men för oss så känns detta faktiskt rätt. Vi har heller egentligen inte ekonomin för ett stort sagobröllop just nu, men jag tror att detta beslutet hade känts helt rätt i slutändan i alla fall... 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Helt rätt! Man kan få magsår för mindre. Vi gifte oss här i Irland nu i januari och åt sedan middag tillsammans med familjen hemma hos min svägerska och det var hur mysigt som helst! Nu ska vi även ha ett kyrkbröllop i Sverige, men det hade nog för min del kanske räckt med den dagen vi hade här.. Lycka till!

Svar: Ja men precis det är det jag menar! Man gifter sig ju faktiskt för ens egen skull och inte för alla andras skull:)

Tack så mycket, och lycka till vidare till er också!
Sabrine

2016-02-02 @ 01:54:37
URL: http://angelicarenhuvud.vimedbarn.se
Postat av: Charlotte

Wow! Vad glad jag blir av att läsa din text. Jag känner så igen mig. Det låter nästan som du skriver om mig och min blivande! :)

Vilket datum gifter ni er? :)

Svar: Vad glad jag blir av att du blir glad! :D

Vi gifter oss 9 juli! När är det ert bröllop blir? :)
Sabrine

2016-02-02 @ 06:40:48
URL: http://charlottethoren.se/bloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0