Att bli överkörd

Ja så var det min tur. Nu har jag lärt mig. Jag har lärt mig att aldrig mer lita på privata småföretag eftersom att jag bara har dåliga tidigare erfarenheter. Den här gången var inte annorlunda. Tyvärr. Det är synd att det finns så många som kör med sina anställda och i vissa fall t.o.m. blåser unga förväntansfulla människor. Detta gör ju att seriösa och duktiga småföretagare drabbas. 
 
Hur som helst så skulle jag ju börjat jobba för P.wallgren AB (ja jag går ut med företagsnamn för att varna andra i göteborgsområdet för detta oseriösa företag) den här månaden på ett flyktingboende som de ska öppna. Om de ens öppnar. Jag har blivit lovad flera startdatum med flera förseningar för att det hela tiden "kommer något i vägen" eller "blir förseningar p.g.a möten med kommunen". Jag är nu så trött på detta struntprat att jag redan idag har fixat mig ett annat jobb. Jag kommer att jobba på förskola och vika lite i grundskolan nu. Och det blir bra. Jag längtar efter att Wallgren ska ringa mig med besked om startdatum så att jag kan få säga "Vet du vad, jag växer inte på träd. Någon annan hann före". Man måste stå på sig och inte låta någon köra med en för att en chef är mycket äldre och mer erfaren! 
Jag fixade liksom så att jag slapp uppsägningstiden på mitt förra jobb för att kunna vara tillgänglig för dem! Inte okej någonstans!

Kommentarer
Postat av: Annika

Nej! Dem förtjänar verkligen inte att dig som anställd! Grym är du! 💜💜💜💜

2016-01-26 @ 21:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0