Föreläsning

Ikväll var jag på en grym föreläsning av företaget Active i Trollhättan, om kropp hälsa och den hållbara människan! Det pratades mycket om hur vi skapar förutsättningar för att lättare kunna ändra våra vanor och ovanor. Jag tycker att fler arbetsgivare borde ha obligatorisk närvaro på föreläsningar som denna då det är superviktigt för att styrka folkhälsan i arbetslivet. Speciellt för att förebygga arbetsskador och bibehålla sin mentala styrka. Människan rör på sig alldeles för lite idag. Och de som rör på sig gör det oftast på fel sätt. Idag fokuserar man mer på explosivitet och styrka än de djupa osynliga musklerna och kondition som är ännu viktigare. Faktum är att ju bättre kondition du har ju mer orkar du med dina dagar på jobbet. Oavsett vilket jobb du har. Du blir inte lika trött och irriterad. Kort och enkelt sagt. Visste du att vi sitter ner ca 90% av dagarna? Visst är det skrämmane med tanke på vad våra kroppar är skapta för? Att röras på! Allt detta vet ju de flesta redan men vi måste bli bättre på HUR vi verkställer och ATT vi gör det. Mycket intressant föreläsning.
 
Jag tycker att det är oerhört kul att man satsar mer på folkhälsan idag då den faktiskt har blivit ett problem. Hälsan är lika viktigt oavsett vad du väger och vad du har för förutsättningar. Jag måste också tänka mer på det i vardagen! 
 
 
 
Active i Trollhättan har både kurser, utbildningar, hälsomottagning, behandlingar och massa annat! Kika in HÄR vetja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0