Framtidsplaner

Jag tänkte dela med mig lite utav mina framtidsplaner och små drömmar. Mål och riktlinjer. Jag tycker redan att mitt liv är ganska komplett som det är men för mig är det viktigt att aldrig stanna och trampa på samma ställe i livet. 
 
 
JOBB
Jag är inne i ett jobbyte just nu. Snart börjar jag jobba med ensamkommande flyktingbarn/ungdomar och det ska bli jättespännande! Om allt går som jag vill och jag trivs så kommer jag att stanna där ett bra tag tror jag. Jag har inga planer på att studera som det ser ut just nu, utan jag har valt att prioritera annat detta året (dock får vi se om ett år eller två). Jag följer alltid min magkänsla och gör som jag själv känner. I slutändan så finns det inte en människa på jorden som kan påverka mina val och prioriteringar. 
 
 
BRÖLLOP
Jag gifter mig nu i sommar! Det kommer att bli helt fantastiskt och jag önskar att jag bara kunde spola fram tiden. Jag längtar att få gå fram till altaret tillsammans med mannen i mitt liv. Inför bröllopet är det hur mycket som helst som ska planeras. Det är 110 bjudna gäster och det är inte gratis vilket betyder att vi just nu är inne i en sparasparaspara-period. Vi måste prioritera bort vissa nöjen som vi vanligtvis unnar oss så som att äta ute varje helg, shopping och en massa dyra impulsköp. 
 
 
HUS
Nästa steg efter bröllopet är att spara ännu mer pengar och leva ännu snålare. Vår lilla dröm är att köpa oss ett mysigt radhus här i stan. Ett radhus passar oss perfekt just nu. Inte riktigt lika mycket meck som en stor villa, men ändå egen uteplats och utrymme för en liten familj. Jag är säker på att vi kommer att klara det. Jag skulle vantrivas i ett stort lägenhetsblock efter att ha bott där vi nu bor med stora grönområden och uteplats...
 
 
FAMILJ
Familjen kommer alltid först! Mitt mål är att fortsätta prioritera familjen lika högt som jag gör idag. Jag försöker att övertala Rickard att skaffa tillskott i form av ett djur på fyra ben och mycket päls i familjen. Han gillar inte katter. Och hund har vi ingen tid till (frågan är om vi någonsin kommer att ha det?). Djurvän som jag är så saknar jag att ha något att ta hand om. Vi har inga barn än, och en katt skulle ju passa oss perfekt! 
 
 
PERSONLIGA MÅL
Slutligen så var det ju det här med mig själv också. Jag kommer att prioritera mina fritidsintressen högre än jag gjort de senaste åren just för att jag mår så mycket bättre när jag får syssla med de! Ridningen har jag tagit upp och jag kommer att fortsätta med hästarna. Något som jag också har lust att engagera mig mer i är min andliga ådra. Naturen, måla, skriva och meditation är något som jag tror att jag behöver få in i mina vardagsrutiner för att bli mer balanserad i mig själv. 
 
 
Vad har ni för drömmar och mål?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0