Min möhippa

Igår blev jag rejält överraskad, även om jag hade haft mina misstankar om att något skulle hända igår. Dagen startade med att Rickards vänner kom inrusandes klockan åtta på morgonen som planerat för att väcka honom och starta hans svensexa. Det var hur roligt som helst att se hans reaktion på hans utstyrsel som fick han att se ut som en manlig strippa i polisuniform. Men jag måste medge att han såg rätt nöjd ut! Hur som helst så hade killarna ölfrukost här och jag bjöd på kaffe (såklart! I vårt hem går det åt ca 3 paket kaffe i veckan). 
Grabbarna drog och jag var ensam kvar. Trodde jag.
 
Runt lunchtid så ringde mamma för att tala om att hon och hennes man var påväg till mig för att lämna en grill som jag och Rickars skulle få. Sagt och gjort. De dök upp en stund senare med vår grill som vi bar upp på altanen. Jag bjöd på kaffe och vi satt och tjatade. Jonas, som han heter sa att han gärna ville bjuda mig och mamma på restaurang denna dag för att ha en trevlig lördag med familjen. Men först var vi tvugna att åka hem till dem för att rasta hunden. Jag tyckte att de betedde sig mer konstigt än vanligt (haha) men jag viftade bort det ganska snabbt.
Så jag kläde mig och piffade till mig för ett restaurangbesök och så drog vi.
        När vi väl kom fram till mammas hus i på landet så noterade jag en bil som stod parkerad i på deras uppfart som är utformad som en liten rondell med en gräsplätt i mitten. Mamma sa irriterat att det var de nya grannarna som ställt bilen där då de håller på att såga och greja med traktorer på deras gård. Jaha, tänkte jag och klev in i mammas hall och möttes såklart av en sprudlande glad hund som hälsade. Helt som vanligt.
        När jag sedan kom in i köket så stod alla tjejer redo! Jag var nog i chocktillstånd i en timme efter. Det var liksom fel ansikten på fel plats, vid fel tillfälle. Men ändå så klockrent. Mina bästa närmsta tjejer.
 
Vi körde en massa lekar och frågesport om min och Rickards förhållande och jag blev tilldelad uppdrag som jag skulle genomföra under dagen. Vi åt en god tacobuffé hemma i mammas hus innan vi åkte till ett hotell i Vänersborg och badade badtunna, käkade frukt och drack goda noggerdrinkar med en vacker utsikt över Vänern. Det var verkligen sjukt avslappnande och galet ttevligt att sitta där och prata om livet och catcha upp med varandra.
Jag varvade sedan hela dagen med uppdrag som att fråga efter musraketer på Ica och att fylla en bok med äktenskapsråd av främmande personer. Kvällen bjöd även på tapasrestaurang, drinkar i  överflöd och ölhäng. 
        Vi avslutade kvällen med att jag och Anna mötte upp våra män hemma i Uddevalla och drack lite öl med dem innan vi alla drog hem. Det var kul att få höra om hur Rickards svensexa i Göteborg hade varit.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Va kul att du vart överraskad :)

Svar: Ja det var den roligaste dagen hittils, och som jag sent kommer att glömma!
Sabrine

2016-07-03 @ 21:35:39
URL: http://CheerSarah.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0