Klänningshets

Så vart man där. Superstressad inför bröllopet. Allt måste vara perfekt och pressen över att allt måste klaffa precis. Så var det det där med klänningen också. En billig internetkopia hemskickad. Den var för trång. Sydd i Kina efter kinesiska pyttestorlekar. Men det kanske skulle kunna gå ändå. Om jag bantar hårt i fyra månader så kanske jag kommer i den. Det är ju ändå snörning i ryggen, och man kanske skulle kunna få den lite utsydd också? Ähh vadfan! Idag sket jag i det. Jag har lagt ut den jävla klänningen (som för övrigt är jättevacker) på försäljning. Mamma och syrran kom hem för att ta mina mått och så måttbeställde jag en skräddarsydd klänning efter bara mig i stället. Till dubbelt pris. Men det kommer att vara så värt. Och den nya klänningen är  DUBBELT så vacker, och dess utom dubbelt så sparkly! Jag längtar så att jag dör till mitt bröllop... Att få vara en riktig prinsessa för en dag. Vid sidan av mannen i mitt liv. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0